Beau Hoekstra

De vrouw achter ons nieuwe logo!

We hebben een nieuw logo! En we zijn er super, SUPER blij mee! Het was wel een complete verrassing toen we het zagen. Waarom vertelt de vormgever van ons nieuwe beeldmerk, Beau Hoekstra van creative matter

Nog niet zo lang geleden besloot Beau, die op dat moment zeven jaar werkzaam was bij Wonder’s, voor zichzelf te beginnen. Na al die jaren marketing communicatie, events en vormgeving te hebben gedaan voor het horeca-succes in Zaandam, begon het te kriebelen en werd het tijd om zich te focussen op datgene waar haar hart sneller van ging kloppen. Vormgeven.

‘Naast mijn vaste baan bij Wonder’s,’ vertelt ze. ‘Had ik gratis free-lance klantjes waar ik grafisch werk voor deed en die zeiden stuk voor stuk tegen me dat ik door moest gaan als vormgever. Er brak toen een periode aan waarin er steeds een metertje in mijn hoofd tikte. Van links naar rechts. Van ‘ik doe het wel’ tot ‘ik doe het niet.’ Uiteindelijk heb ik het wel gedaan en ik heb daar nog geen dag spijt van gehad.’

Op de vraag wat ze zo fijn vindt aan vormgeven, zegt ze: ‘Het begint met het hersenkraken. Dat vind ik al geweldig. Maar dan komt het mooiste en dat is als je dat hersenkraken kunt laten zien. Als dat wat je in je hoofd hebt, visualiseert. En ook het samenwerken met de klant vind ik tof. Dat je hun ideeën kunt verwezenlijken. Het leukste vind ik branding. Van niets iets maken. Een huisstijl bedenken, een logo, inclusief kleuren en lettertypes. Dat iets een eigen imago gaat krijgen.’

Wat betreft het nieuwe beeldmerk voor ons artiestenbureau, is Beau een beetje stout geweest. Lachend vertelt ze: ‘Erwin kwam met het idee om een hoorn van een grammofoonspeler te gebruiken in de vormgeving. Maar dan begint het kraken en zag ik iets anders voor me. Iets dynamischer en strakker. Natuurlijk heb ik de wensen uitgevoerd, maar ik heb vervolgens ook dat idee van mezelf meegestuurd. En daar is hij uiteindelijk voor gegaan. Je kunt het logo van twee hoeken bekijken. Waarbij afwisselend de E en de B op de voorgrond komen. Die dynamische en bewegelijke touch vond ik heel goed bij een artiesten- en management bureau passen, dat onlosmakelijk verbonden is met dynamiek en beweging. De klant is Koning. Maar soms mag je de Koning wel verrassen.’